sp_starekurowo@poczta.onet.pl | 957615011

Wycieczka do Warszawy

W poniedziałek 23 kwietnia ok. 4: 30 wyjechaliśmy, "naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy i poznania nowych, nieznanych miejsc. Podróż wogóle się nie dłużyła, w autokarze każdy znalazł dla siebie zajęcie.
Pierwszym obiektem, który zwiedziliśmy był sejm. O dziwo w ciszy zwiedziliśmy sale obrad oraz przeszliśmy się sejmowymi korytarzami. Następnie udaliśmy się do manufaktury cukierków, gdzie każdy mógł własnoręcznie ukręcić lizaka. Kolejna atrakcją pierwszego dnia był sławny Stadion Narodowy, na którym mogliśmy poczuć się jak prawdziwi piłkarze spędzając czas w garderobie oraz wchodząc na boisko.
Głodni wrażeniami udaliśmy się do restauracji niedaleko Pałacu Kultury i Nauki. Jedzenie bardzo szybko znikało z talerzy. Ok. godziny 17.30 zmęczeni, ale wciąż uśmiechnięci pojechaliśmy do naszego hotelu znajdującego się w jednej ze spokojniejszych dzielnic Warszawy- Mokotów. Po zakwaterowaniu udaliśmy się do swoich pokoi. Wieczór spędziliśmy dość spokojnie, oczywiście nie obeszło się bez przechodzenia z pokoju do pokoju i bieganiu po korytarzu.
Po (nie) przespanej nocy i zjedzonym śniadaniu o godzinie 9.00 opuściliśmy ośrodek, wyruszając w dalszą drogę. Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru po Wilanowie, zwiedziliśmy park oraz pałac. Zachwyceni widokami niechętnie opuściliśmy to piękne miejsce.
Kolejnym punktem naszej wycieczki stało się Stare Miasto. Zwiedziliśmy Zamek Królewski oraz poznaliśmy jego historię. Byliśmy na rynku, w Kościele pw. św. Jana Chrzciciela, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji. Widzieliśmy również Kolumnę Zygmunta oraz Pomnik Syrenki Warszawskiej, przeszliśmy się Krakowskim Przedmieściem do Pałacu Prezydenckiego oraz domu w którym mieszkał Fryderyk Szopen. I co najważniejsze mieliśmy czas na zakup pamiątek – a bez tego wycieczka na pewno nie byłaby udana. Po obiado-kolacji wjechaliśmy windą na Pałac Kultury i Nauki, gdzie mogliśmy podziwiać z stolicę z wysoka. Ostatnim punktem wtorkowego planu były „Łazienki”. Obeszliśmy cały park, podziwiając zabytki, słuchaliśmy z ciekawością opowieści i podziwialiśmy "Teatr na wodzie", pałace, rezydencje ówczesnej monarchii, a także chodzące po parku pawie oraz wiewiórki.
Wyczerpani całodzienną wędrówką padliśmy ze zmęczenia, a w środę…
Udaliśmy się do Centrum Nauk "Kopernik" Rozchodząc się po trzypiętrowym budynku, rozpoczęliśmy zabawę! Mogliśmy m.in.: przemawiać do sejmu, poznać anatomię człowieka (w różnych doświadczeniach, "budkach wiedzy" i "samochodach doświadczeń"), samodzielnie wykonać doświadczenia z dziedzin fizyki i chemii. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie czy nerwach  . Obejrzeliśmy również seans w planetarium z którego mogliśmy dowiedzieć się jakie warunki atmosferyczne panują na różnych planetach naszego układu słonecznego. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego w którym mogliśmy dowiedzieć się jak młodzi Warszawiacy dzielnie walczyli o naszą stolicę. O godzinie 16.00 pełni wrażeń, usatysfakcjonowani, ale i smutni, ponieważ wycieczka trwała zdecydowanie za krótko, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Starego Kurowa.